Beszámoló - 2015. június 19 - 21. (p - v) - Vitorlázás a Balatonon

Mint tudjuk, ez az a program, ami a leginkább ki van téve az időjárás szeszélyeinek.
Ez most is így volt.  Az előrejelzések izgalmakat okoztak:  erős lehűlés, viharossá fokozódó szél, eső.
Úgy nézett ki, ez mind be is válik, de aztán…    minden a legjobbra fordult :)  Azt a kis hibát leszámítva, hogy fürdésre nem került sor :)  De ne legyünk telhetetlenek.

Tehát:  pénteken a megbeszélt 9 órára összejött a csapatunk Balatonaligára, annak rendje-módja szerint átvettük a két hajót és „belaktuk”.  11 óra körül indulni készültünk, mikor elég hirtelen beerősödött az északi szél és komoly záporfelhők jelentek meg Almádi/Alsóőrs fölött. Kicsit kevesebb vidámsággal, de elindultunk és ahogy sejtettük, el is ért minket az eső. Ám szerencsére csak gyengén és  pár perc múlva el is húzódott a sötétség, felszakadozott a felhőzet de a szél maradt!!  Mi más kéne még egy vitorlásnak?!! (vagy kettőnek)  Ahogy később megtudtuk, az esőprogram ezzel a pár perccel le volt tudva egész hétvégére!

Első napi kitűzött célunk a balatonfüredi Hajógyári kikötő volt, amit ilyen széllel könnyedén el is értünk.
Az egyik hajó előtte még egy rövid látogatást tett a Nyugati-medencében a Tihanyi-szoroson átkelve oda-vissza. Sőt Tihanyban még ki is kikötött egy kis műszaki probléma elhárítása (és néhány lángos elpusztítása) ügyében.
Füreden kicsit hosszú (mert hogy messze voltunk a belvárostól), de kellemes sétával telt az este, miközben néhányan geoládáztak is.

A szél kitartott egész éjjel, szombaton délelőtt pont akkor kezdett gyengülni, mikor a kiadós reggeli után éppen elindultunk.  Igen melegen sütött a nap, úgy nézett ki, eljött a fürdés ideje. De ezt alig, hogy megállapítottuk, a szél fogta magát és hipp-hopp, beerősödött. Nem nagyon morgolódtunk miatta, inkább a vitorlákkal foglakoztunk és fülig ért a szánk, érezve a sebességet a hullámok hátán.
Balatonföldvárt tűztük ki délelőtti célnak, estére meg Balatonfűzfőt. Könnyedén elértük Földvárt, miután a szombati sűrű kompforgalomban átküzdöttük magunkat a szoroson, ugyanis lehet bármilyen erős a szél, a Tihanyi-szorosban mindig legyengül és forgolódik, éppen ott, ahol a kompokat kell kerülgetni.
Földváron kicsit ettünk-ittunk, természetesen geoládáztunk is (már aki), jól megnézegettük a hajókat, aztán vitorlát bontottunk, irány Fűzfő.
Igencsak  erős északi széllel jól haladtunk, miközben három vitorlásversenybe is ütköztünk, kettőt sikerült kikerülni, a harmadiknak átszeltük a pályáját, de nem ütöttünk ki egy versenyzőt sem :) Mindezt csak az egyik hajó követte el, a másik délebbi útvonalat választott.
Már 5 óra előtt Fűzfőre értünk, ahol a három kikötő közül elsőre sikerült megtalálni a célul kitűzött Marina kikötőt. Kellemes hely, magas fákkal és hullámgáttal jól védett, még erős szélben is nyugodt a vize. Itt éjszakáztunk, de előtte természetesen felmentünk a nem túl távoli „hegytetőre” , ahonnan megcsodáltuk a Balaton fenséges panorámáját. Néhányunknak jött egy kis elmaradhatatlan geoládázás, aztán vacsora és szunyi.

Vasárnapra sem gyengült a szelünk, sőt…  ezért úgy döntöttünk, hogy nem indulunk még vissza Aligára, túl hamar odaértünk volna. Előbb irány Alsóőrs, ott lehet gyakorolni a horgonyos kikötést, mert nincsenek cölöpök. Remekül haladtunk a még tovább erősödő szélben, időnként 20-22 csomós erősségű befújásokkal.
Igen közel mentünk egymáshoz a két hajóval, miközben remek képek készültek.

Alsóőrsre érve ért minket a meglepetés: a vitorláskikötő lezárva, mert már itt is építik a komfortos, cölöpös kikötőt. Nem maradt más hátra, rákötöttünk a közforgalmi hajók helyére, ahol szerencsénkre kiderült, hogy csak órák múlva érkezik hajó, így el tudtunk menni enni-inni-fagyizni.  1 óra körül újból vitorlát bontva indultunk ez évi befejező utunkra: irány Aliga, ahol már csak a hajótakarítás és pakolás várt ránk.   Az egyik hajó még ezen is módosított egy kicsit, a kikötő közelébe érve még mindig túl korainak érezte az érkezést, a szél még továbbra is jól muzsikált, ezért még egy 6-8 km-es fordulóval búcsúzott a Balatontól.